REGULAMIN SPRZEDAŻY STACJONARNEJ, SPRZEDAŻY PRZY WYKORZYSTANIU ŚRODKÓW POROZUMIEWANIA SIĘ NA ODLEGŁOŚĆ ORAZ ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ.

Niniejszy Regulamin określa zasady zawierania Umów sprzedaży z Agricola Hydraulika Siłowa Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa za pośrednictwem: Sklepu Stacjonarnego (znajdującego się pod adresem: ul. 1 – ego Maja 40A, 87 – 840 Lubień Kujawski); Sklepu Internetowego dostępnego pod jednym z następujących adresów: www.sklepdlarolnika.pl, www.hydraulikamobilna.pl, www.wspomagania.pl www.hydrolider.pl; elektronicznej platformy handlowej Allegro (w odniesieniu do Towarów umieszczonych na kontach o nazwach: AGRICOLA – PLUS, sklepDLArolnika.pl, oraz działającym jako Sklep Internetowy koncie o nazwie HYDROLIDER); jak również przy zawieraniu Umów sprzedaży z wykorzystaniem innych środków porozumiewania się na odległość, a także Umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.

 

Kontakt ze Sprzedającym można uzyskać:

1)       pod numerem telefonu: + 48 542 844 000,

2)       korzystając z adresu poczty elektronicznej: hydraulika@agricola.com.pl,

3)       wysyłając pocztę na adres siedziby Sprzedającego,

4)       osobiście w siedzibie Sprzedającego.

§ 1. DEFINICJE.

1.    REGULAMIN – niniejszy Regulamin, obowiązujący w odniesieniu do Umów o świadczenie usług drogą elektroniczną, a także Umów sprzedaży, zawieranych ze Sprzedającym.

2.    SPRZEDAJĄCY/USŁUGODAWCA – Agricola Hydraulika Siłowa Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Lubieniu Kujawskim, ul. 1 – ego Maja 40A, 87 – 840 Lubień Kujawski, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Toruniu, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000761235, NIP: 888 – 313 – 84 – 50, REGON: 381966240, numer telefonu: + 48 542 844 000, adres poczty elektronicznej: hydraulika@agricola.com.pl.

3.    KUPUJĄCY – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w przypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa, także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę sprzedaży ze Sprzedającym.

4.    KONSUMENT – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

5.    PRZEDSIĘBIORCA (1) osoba fizyczna; (2) osoba prawna; lub (3) jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność  gospodarczą lub zawodową. Pod pojęciem Przedsiębiorcy na potrzeby Regulaminu nie zawiera się Przedsiębiorca Indywidualny.

6.    PRZEDSIĘBIORCA INDYWIDUALNYosoba fizyczna dokonująca czynności prawnej bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą , gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej.

7.    USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w przypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa, także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usług świadczonych drogą elektroniczną.

8.    TOWAR – oferowana przez Sprzedającego rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy sprzedaży zawieranej z Kupującym.

9.    USŁUGA ŚWIADCZONA DROGĄ ELEKTRONICZNĄ (dalej także: „USŁUGA”) – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy.

10.  KONTO – indywidualnie oznaczony przez Usługobiorcę (loginem i hasłem) zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, pozwalający Usługobiorcy korzystanie z funkcjonalności Sklepu Internetowego.

11.  SKLEP INTERNETOWY – prowadzony przez Sprzedającego Sklep, dostępny pod jednym z następujących adresów: www.sklepdlarolnika.pl, www.hydraulikamobilna.pl, www.wspomagania.pl www.hydrolider.pl; umożlwiający przede wszystkim zawieranie Umowy sprzedaży przy wykorzystaniu Formularza Zamówienia.

12.  SKLEP STACJONARNY – prowadzony przez Sprzedającego Sklep, dostępny dla ogółu Kupujących, za pośrednictwem którego możliwe jest osobiste zakupienie Towarów oferowanych przez Sprzedającego, znajdujący się przy ul. 1 – ego Maja 40A, 87 – 840 Lubień Kujawski.

13.  SKLEP – Sklep Internetowy lub Sklep Stacjonarny.

14.  UMOWA SPRZEDAŻY umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawierana pomiędzy Sprzedającym, a Kupującym. W przypadku, gdy Kupującym jest Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny, Umowa sprzedaży zawarta za pośrednictwem Sklepu Internetowego, Allegro, lub innych środków porozumiewania się na odległość, jest Umową zawartą na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta.

15.  UMOWA O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTORNICZNĄ – umowa zawierana pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą, której przedmiotem jest świadczenie drogą elektroniczną Usług, określonych w § 3 Regulaminu.

16.  GWARANT – podmiot udzielający gwarancji w ramach dobrowolnie złożonego oświadczenia gwarancyjnego. Może być nim niezależny od Sprzedającego podmiot trzeci (np. Producent, Importer, Dystrybutor), ale również Sprzedający – w zależności od treści oświadczenia gwarancyjnego.

17.  ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Kupującego, określające jednoznacznie: rodzaj i ilość Towarów, sposób dostawy oraz płatności, a także dane Kupującego, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym, a Sprzedającym.

18.  FORMULARZ ZAMÓWIENIA – interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym, umożliwiający złożenie Zamówienia.

19.  FORMULARZ REJESTRACJI KONTA – interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym, umożliwiający utworzenie Konta.

20.  FORMULARZ REKLAMACYJNY – przygotowany przez Sprzedającego dokument usprawniający i przyspieszający procedurę rozpatrywania reklamacji, dostępny w Sklepie Internetowym.

21.  ALLEGRO – elektroniczna platforma handlowa, dostępna pod adresem: www.allegro.pl, należąca do Allegro Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Wierzbięcice 1B, 61 – 569 Poznań, NIP: 525 – 26 – 74 – 798, numer KRS: 0000635012, REGON: 365331553, za pośrednictwem której Sprzedający oferuje swoje Towary (na kontach o nazwach: AGRICOLA – PLUS, sklepDLArolnika.pl oraz działającym jako sklep internetowy koncie o nazwie HYDROLIDER).

22.  OPERATOR PŁATNOŚCI ONLINE – ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach, ul. Sokolska 34, 40 – 086 Katowice, NIP: 634 – 013 – 54 – 75, numer KRS: 0000005459, REGON: 271514909, obsługujący system płatności online (iMoje.pl), za pośrednictwem którego można dokonywać zapłaty za Zamówienia złożone w Sklepie Internetowym.

23.  USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 r., poz. 827 ze zm.).

24.  KODEKS CYWILNY – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r., Nr 16, poz. 93 ze zm.).

§ 2. POSTANOWIENIA OGÓLNE.

1.       Sprzedający oferuje swoje Towary za pośrednictwem następujących kanałów sprzedaży:

a)       poprzez Sklep Internetowy,

b)       poprzez Allegro,

c)       poprzez Sklep Stacjonarny,

d)       przy pomocy wykorzystania środków porozumiewania się na odległość (w szczególności telefonicznie oraz przy użyciu poczty elektronicznej).

2.       Regulamin skierowany jest do Usługobiorców oraz Kupujących – zarówno Konsumentów, Przedsiębiorców Indywidulanych, jak i Przedsiębiorców, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej i jest skierowane wyłącznie do Konsumentów, Przedsiębiorców Indywidualnych albo Przedsiębiorców.

3.       Konsumentom i Przedsiębiorcom Indywidulanym zostały przyznane dodatkowe uprawnienia. Nie obejmują one pozostałych Kupujących, w tym np. spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, spółek akcyjnych, czy prostych spółek akcyjnych.

4.       W przypadku sprzedaży za pośrednictwem Allegro (w zakresie nieuregulowanym w Regulaminie), obowiązują regulaminy dotyczące funkcjonowania tego serwisu, udostępniane stale pod adresem: https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/regulamin-allegro/regulamin-allegro-i-regulaminy-innych-uslug-w-serwisie-D5AgVOoEOFR. Regulaminy, o których mowa w zdaniu poprzednim obowiązują przede wszystkim w odniesieniu do wszelkich dodatkowych opcji i funkcjonalności, wynikających z działania Allegro.

5.       Szczegółowe warunki, na podstawie których Operator płatności online, świadczy swoje usługi określone są w regulaminie udostępnianym każdorazowo przed realizacją płatności. Regulamin, o którym mowa w zdaniu poprzednim dostępny jest stale pod adresem: https://data.imoje.pl/docs/imoje_regulamin_platnosci.pdf.

6.       Warunkiem zawarcia Umowy sprzedaży lub Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną jest zapoznanie się z Regulaminem i jego akceptacja przed zawarciem takiej umowy.

7.       Sprzedający/Usługodawca nieodpłatnie dostarcza Regulamin Kupującym/Usługobiorcom drogą elektroniczną przed zawarciem umowy na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej, tak aby Kupujący/Usługobiorcy mogli go przechowywać, a także w każdym czasie pobierać, odtwarzać w zwykłym toku czynności oraz wydrukować. Jednocześnie, Sprzedający publikuje Regulamin:

a)       na stronie Sklepu Internetowego, w zakładce „Regulamin”,

b)       na Allegro, w zakładce „O sprzedającym”,

c)       w Sklepie Stacjonarnym.

8.       Wszystkie informacje dotyczące Towarów, umieszczone na stronie Sklepu Internetowego stanowią jedynie zaproszenie do składania oferty, a nie ofertę handlową w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

9.       Złożenie Zamówienia, nawet jeżeli zostało ono od razu opłacone, jest jedynie równoznaczne ze złożeniem Sprzedającemu oferty nabycia określonego Towaru za cenę i o cechach podanych w jego opisie. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta w momencie przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedającego poprzez które należy rozumieć przesłanie Kupującemu oświadczenia potwierdzającego, iż Zamówienie zostanie przez Sprzedającego zrealizowane. Niniejszy punkt nie ma zastosowania w przypadku zawierania Umowy sprzedaży osobiście w Sklepie Stacjonarnym.

10.    Ceny Towarów podawane są w złotych polskich. W przypadku, gdy nie ma rozróżnienia na ceny netto i brutto, podane ceny są cenami brutto, zawierającymi podatek VAT właściwy dla danego produktu.

11.    Wszystkie ceny i ceny jednostkowe Towaru, prezentowane w miejscu sprzedaży detalicznej Sprzedający uwidacznia w sposób jednoznaczny, niebudzący wątpliwości oraz umożliwiający porównywanie cen.

12.    W każdym przypadku informowania przez Sprzedającego o obniżeniu ceny Towaru, obok informacji o obniżonej cenie, uwidoczniona zostaje również informacja o najniższej cenie tego Towaru, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Jeżeli dany Towar jest oferowany przez Sprzedającego, w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej cenie, uwidoczniona zostaje informacja o najniższej cenie tego Towaru, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Towaru do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.

§ 3. USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ.

1.       Niniejszy paragraf określa zasady korzystania z Usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach prowadzonego przez Sprzedającego (Usługodawcę) Sklepu Internetowego.

2.       Usługodawca świadczy Usługi drogą elektroniczną polegające na:

a)       umożliwieniu zawarcia Umowy sprzedaży, poprzez złożenie Zamówienia,

b)       prowadzeniu Konta,

c)       subskrypcji Usługi newsletter,

d)       składaniu zapytania o interesującym Usługobiorcę Towarze – „Zapytaj o produkt”,

e)       składaniu zapytania o interesującym Usługobiorcę Towarze – poprzez czat,

f)        przesłaniu drogą elektroniczną, ewentualnego „polecenia” danego Towaru – „Poleć znajomemu”.

g)       prowadzeniu programu lojalnościowego dla Kupujących. Do programu lojalnościowego, o którym mowa w zdaniu poprzednim, stosuje się odrębny regulamin, udostępniony na stronie Sklepu Internetowego, a także w Punkcie Obsługi Klienta w Sklepie Stacjonarnym.

3.       Wszystkie Usługi świadczone drogą elektroniczną przez Usługodawcę mają charakter nieodpłatny oraz dobrowolny.

4.       Zakazane jest dostarczanie przez Usługobiorców treści o charakterze bezprawnym, bądź ingerowania w sposób sprzeczny z prawem w technologię Sklepu Internetowego.

5.       Usługodawca korzysta z oprogramowania oraz technologii kodowania zapewniającej bezpieczeństwo, poufność, prywatność i nienaruszalność przekazywanych danych/informacji.

6.       Korzystanie z Usług świadczonych drogą elektroniczną jest możliwe po spełnieniu przez system teleinformatyczny Usługobiorców następujących wymagań technicznych:

a)       dostęp do sprawnego urządzenia takiego jak komputer, telefon, tablet z wyświetlaczem umożliwiającym wyświetlanie stron internetowych,

b)       posiadanie dostępu do sieci Internet,

c)       posiadanie aktualnej wersji przeglądarki internetowej z włączoną obsługą plików cookies i apletów Java Script.

7.       Usługodawca, zgodnie z art. 173 Ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. –  Prawo Telekomunikacyjne (Dz. U. z 2004 r., Nr 171, poz. 1800, z późn. zm.), na każdej obsługiwanej przez siebie stronie internetowej, w której wykorzystywane są pliki cookies (tzw. ciasteczka), będzie umieszczał stosowny komunikat w tej sprawie. Usługobiorca może wyrazić zgodę na włącznie obsługi plików cookies.

 

§ 3A. KONTO.

1.       W celu założenia Konta Usługobiorca musi wykonać procedurę jego rejestracji.  

2.       Procedura rejestracji Konta rozpoczyna się od naciśnięcia checkboxa „Zarejestruj się”, lub innego o tożsamym znaczeniu, znajdującego się na stronie Sklepu Internetowego. Następnie Usługobiorca zobowiązany jest do wypełnienia Formularza Rejestracji Konta.

3.       Formularz Rejestracji Konta obejmuje, w szczególności następujące dane:

a)       adres poczty elektronicznej,

b)       imię,

c)       nazwisko,

d)       numer telefonu,

e)       hasło, a także

f)        dane adresowe – tj. ulicę, numer domu, kod pocztowy, miasto, kraj.

4.       Hasło jest ciągiem znaków alfanumerycznych ustalanych przez Usługobiorcę, według zasad określonych na stronie Sklepu Internetowego. Hasło nie jest znane Usługodawcy i Usługobiorca ma obowiązek zachowania go w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem osób trzecich.

5.       Po wypełnieniu Formularza Rejestracji Konta na podany w nim adres poczty elektronicznej wysłana zostaje wiadomość zawierająca potwierdzenie dokonania jego rejestracji.

6.       Usługobiorca może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez system w celu ułatwienia procesu składania kolejnego Zamówienia.

7.       Konto umożliwia Usługobiorcy przede wszystkim:

                a)      śledzenie na stronie Sklepu Internetowego etapów złożonego Zamówienia,

                b)      przeglądanie historii Zamówień,

                c)      dodawanie poszczególnych Towarów do obserwowanych za pomocą checkboxa „dodaj do obserwowanych”,

                d)      edytowanie danych Usługobiorcy, w tym dokonywanie zmiany hasła, a także poprawianie poszczególnych danych osobowych.

8.       W przypadku, gdy Usługobiorca zapomni/utraci swoje hasło, może skorzystać z opcji ustalenia nowego hasła, podając przy tym adres poczty elektronicznej przypisany do swojego Konta. Na przypisany do Konta adres poczty elektronicznej, Usługobiorca otrzymuje link umożliwiający ustalenie nowego hasła.

9.       Założenie Konta jest dobrowolne i nieodpłatne. Zakupów w Sklepie Internetowym można dokonywać także bez posiadania Konta (jako użytkownik niezarejestrowany).

 

§ 3B. NEWSLETTER.

1.       Newsletter umożliwia Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie drogą poczty elektronicznej od Usługodawcy cyklicznych treści, zawierających informację o Towarach, nowościach i promocjach, obowiązujących w Sklepie Internetowym.

2.       Korzystać z Usługi newsletter może każda osoba, która na stronie Sklepu Internetowego w części dotyczącej newsletteru poda co najmniej swój adres poczty elektronicznej, a następnie kliknie przycisk – „Zapisz się”/„Zapisz mnie” lub przycisk o tożsamym znaczeniu. Zapisanie do newsletteru może nastąpić także poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w Formularzu Rejestracji Konta. Dane osobowe podawane podczas zapisu do Newsletteru są pobierane wyłącznie w celu dostarczenia określonych treści Usługobiorcy.

3.       Z chwilą naciśnięcia odpowiedniego przycisku, o którym mowa powyżej, bądź utworzenia Konta w przypadku zaznaczenia checkboxa w Formularzu Rejestracji Konta, Usługobiorca zostaje zapisany na listę odbiorców newsletteru.

4.       Wiadomości otrzymywane przez Usługobiorcę w ramach newsletteru dotyczące aktualnych akcji promocyjnych, zawierają informację o aktualnej obniżonej cenie Towarów objętych promocją oraz najniższej ich cenie, która obowiązywała w okresie 30 dni przed rozpoczęciem akcji promocyjnej.

5.       Zgoda na subskrypcję newsletteru może zostać w każdym czasie odwołana. Usługodawca zapewni możliwość rezygnacji z tej Usługi w stopce każdej wysyłanej w ramach newsletteru wiadomości elektronicznej. Rezygnacja skutkować będzie usunięciem adresu poczty elektronicznej z listy odbiorców newsletteru.

 

§ 3C. ZAPYTAJ O PRODUKT.

1.       Na stronie Sklepu Internetowego udostępniona zostaje Usługa „Zapytaj o produkt”.

2.       Do skorzystania z Usługi „Zapytaj o produkt” nie jest wymagane posiadanie Konta.

3.       Wysłanie zapytania dotyczącego danego Towaru jest możliwe poprzez naciśnięcie przycisku „Zapytaj o produkt” lub innego przycisku o tożsamym znaczeniu, i podania co najmniej swojego adresu poczty elektronicznej, a także sformułowania pytania dotyczącego danego Towaru.

4.       Odpowiedź na zadane pytanie zostaje wysłana na podany przez Usługobiorcę adres poczty elektronicznej.

 

§ 3D. CZAT.

1.       Na stronie Sklepu Internetowego udostępniony zostaje czat, umożliwiający zdalny, bezpośredni kontakt Usługobiorców z Usługodawcą.

2.       Korzystać z czatu mogą wyłącznie Usługobiorcy posiadający Konto. Jest on dostępny w dni robocze, w godzinach wyznaczonych i udostępnionych na stronie Sklepu Internetowego.

3.       Czat ma na celu wyłącznie usprawnienie bieżącego, bezpośredniego kontaktu w zakresie oferowanych w Sklepie Internetowym Towarów.

4.       Korzystanie z czatu rozpoczyna się z chwilą uruchomienia okna czatu, za pośrednictwem którego jest on dostępny, a kończy się z chwilą opuszczenia czatu przez Usługobiorcę.

5.       Usługobiorca może w każdej chwili zakończyć korzystanie z czatu.

6.       Usługobiorca nie może wykorzystywać czatu do innych celów, niż określone Regulaminem, w szczególności do przesyłania treści reklamowych, promocyjnych, komercyjnych czy publikowania treści naruszających przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

 

§ 3E. POLEĆ ZNAJOMEMU.

1.       Na stronie Sklepu Internetowego udostępniona zostaje Usługa „Poleć znajomemu”.

2.       Do skorzystania z Usługi „Poleć znajomemu” nie jest wymagane posiadanie Konta.

3.       Możliwość polecenia Towaru dotyczy wszystkich Towarów oferowanych przez Sprzedającego.

4.       Usługa „Poleć znajomemu” umożliwia dokonywanie poleceń poszczególnych Towarów za pośrednictwem określonych portali społecznościowych (m.in. Facebook, Twitter).

5.       Polecenie danego Towaru jest możliwe poprzez naciśnięcie przycisku „Poleć znajomemu” lub przycisku o tożsamym znaczeniu, który przekierowuje Usługobiorcę na zewnętrzną witrynę, zawierającą checkboxy z piktogramami, odpowiadającymi poszczególnym portalom społecznościowym. Po wybraniu odpowiedniego checkboxa, Usługobiorca, gdy jest to niezbędne zostaje przekierowany na panel logowania, bądź rejestracji danego portalu społecznościowego, tj. w szczególności wtedy, gdy dane logowania nie są automatycznie zapisane na konkretnym urządzeniu, bądź gdy Usługobiorca nie jest zarejestrowany na danym portalu.

6.       Usługobiorca może na swoim profilu społecznościowym udostępnić ogólnodostępny post, bądź dodać wpis nie skierowany do żadnej oznaczonej, i skonkretyzowanej osoby, dotyczący Towaru oferowanego przez Sprzedającego.

 

 

§ 4. ROZWIĄZYWANIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG.

1.       Usługobiorcy mają możliwość zakończenia korzystania z Usług świadczonych drogą elektroniczną w każdym czasie, a także przerwania procesu składania Zamówienia do momentu kliknięcia checkboxa ostatecznie potwierdzającego jego złożenie. Usługobiorca może w każdym czasie rozwiązać Umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez: usunięcie Konta bądź przesłanie oświadczenia do Usługodawcy w tym zakresie i wówczas Usługodawca zobowiązuje się do usunięcia Konta w ciągu 7 dni licząc od dnia otrzymania oświadczenia Usługobiorcy (jeżeli Usługobiorca wcześniej sam nie usunie Konta).

2.       Usługodawca może rozwiązać Umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną z 7 – dniowym terminem wypowiedzenia, jeżeli:

a)       Usługobiorca nie wykazuje aktywności w Sklepie Internetowym, w szczególności, gdy Usługobiorca nie złożył Zamówienia lub nie korzystał z Konta w ciągu 12 miesięcy od swojej ostatniej aktywności,

b)       Usługobiorca korzysta z Usług w sposób sprzeczny z zasadami i celem funkcjonowania Sklepu Internetowego,

c)       działalność Usługobiorcy jest sprzeczna z obowiązującymi normami obyczajowymi, w szczególności gdy nawołuje ona do przemocy, bądź popełnienia przestępstwa,

d)       działalność Usługobiorcy narusza prawa osób trzecich,

e)       Usługodawca otrzymał urzędowe zawiadomienie o bezprawnym przetwarzaniu danych przez Usługobiorcę lub bezprawnym charakterze związanej z nim działalności,

f)        Usługodawca uzyskał wiarygodną wiadomość o bezprawnym przetwarzaniu danych przez Usługobiorcę lub bezprawnym charakterze związanej z nim działalności,

g)       Usługobiorca dopuszcza się przesyłania niezamówionych informacji handlowych,

h)       Usługobiorca w rażący lub uporczywy sposób narusza postanowienia Regulaminu.

3.       Niezależnie od powyższego, Usługodawca może rozwiązać Umowę o świadczenie usług ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli:

                a)      zakończy prowadzenie działalności gospodarczej,

                b)      zakończy prowadzenie działalności Sklepu Internetowego.

4.       Oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną:

     a)      zostanie przesłane na przypisany do Konta Usługobiorcy adres poczty elektronicznej – w przypadku jego złożenia przez Usługodawcę,

    b)      może zostać przesłane na adres poczty elektronicznej Usługodawcy – w przypadku jego złożenia przez Usługobiorcę. Usunięcie przez Usługobiorcę Konta jest równoznaczne ze złożeniem takiego oświadczenia.

5.       Wypowiedzenie Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną której przedmiotem jest posiadanie Konta, jak również jej rozwiązanie za obustronną zgodą jest równoznaczne z zablokowaniem Usługobiorcy dostępu do Konta oraz jego usunięciem; pozostaje jednak bez wpływu na wykonywanie złożonych przed ich dokonaniem Zamówień, chyba że Usługobiorca i Usługodawca postanowią inaczej.

 

§ 5. ZAMIESZCZANIE OPINII NA TEMAT PRODUKTÓW.

1.       Dodawanie opinii o prezentowanych Towarach umożliwia ocenę/zaopiniowanie danego Towaru, oferowanego przez Sprzedającego, m.in. w zakresie jego funkcjonalności, użytkowania, czy ewentualnego polecenia. 

2.       Sprzedający oświadcza, że wszelkie publikowane na stronach Sklepów Internetowych opinie pochodzą od Kupujących, którzy używali danego Towaru lub go nabyli.

3.       W celu weryfikacji zamieszczanych przez Kupujących opinii, Sprzedający wdrożył odpowiedni mechanizm, polegający na tym, że możliwość wystawiania opinii została udostępniona wyłącznie Kupującym posiadającym Konto i tylko w odniesieniu do Towarów, które faktycznie zostały przez nich kupione, a także im dostarczone. Sprzedający zapewnia to poprzez analizę historii Zamówień składanych przez konkretnego Kupującego.

4.       Niezależnie od powyższego, Sprzedający zastrzega sobie prawo, że w odpowiednim czasie, po dokonanym przez Kupującego zakupie, może wysłać wiadomość drogą elektroniczną, zawierającą prośbę o ocenę danej transakcji, a także o wyrażenie opinii na temat konkretnych Towarów, jeżeli uzyskał uprzednią zgodę Kupującego na takie działanie.

5.       Opinia będzie zamieszczana na stronie Sklepu Internetowego w przesłanej przez Kupującego treści, bez wskazywania jego danych identyfikujących (przy użyciu anonimizacji danych).

6.       Dodanie opinii ma charakter jednorazowy i na każde żądanie Kupującego, przesłane drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej: hydraulika@agricola.com.pl, treść dodanej opinii zostanie usunięta.

7.       Sprzedający zastrzega sobie prawo do niepublikowania/usuwania opinii zamieszczanych przez Kupujących w szczególnie uzasadnionych przypadkach, przede wszystkim gdy są one sformułowane w sposób wulgarny, obraźliwy; są sprzeczne z prawem, dobrymi obyczajami; naruszają jakiekolwiek prawa osób trzecich, w tym prawa związane z ochroną praw autorskich i praw pokrewnych, ochroną praw własności przemysłowej, tajemnicą przedsiębiorstwa; mają związek ze zobowiązaniami o zachowaniu poufności; zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy poczty elektronicznej, lub inne dane umożliwiające bezpośredni kontakt; nie dotyczą w całości lub w części opiniowanego Towaru; zawierają treści o charakterze spamu.

 

§ 6. SKŁADANIE ZAMÓWIENIA.

1.       Kupujący może składać Zamówienia:

a)       za pośrednictwem Sklepu Internetowego,

b)       za pośrednictwem Allegro,

c)       poprzez pocztę elektroniczną,

        przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu, oraz:

d)       telefonicznie za pośrednictwem infolinii w godzinach jej pracy, udostępnionych na stronie Sklepu Internetowego,

e)       w Sklepie Stacjonarnym w godzinach jego otwarcia.

2.       Złożenie Zamówienia przez Kupującego łączy się z obowiązkiem zapłaty.

3.       Kupujący może złożyć Zamówienie zarówno używając swojego Konta, jak i bez jego rejestracji w przypadku wyboru opcji „zakupy bez rejestracji”.

4.       W przypadku Zamówienia telefonicznego, Kupujący jest zobowiązany podać konsultantowi przyjmującemu Zamówienie dane niezbędne do jego realizacji. Zakres takich danych obejmuje co najmniej: wskazanie wybranego Towaru, jego ilości, oraz danych Kupującego, w szczególności jego imienia i nazwiska (lub firmy), danych kontaktowych, a także adresu dostawy i numeru telefonu. Zakres tych danych jest uzależniony od wybranego przez Kupującego sposobu realizacji Zamówienia. Jeżeli Kupujący poda swój adres poczty elektronicznej, będzie on otrzymywał wiadomości generowane przez Sklep Internetowy dotyczące statusu realizacji Zamówienia analogiczne jak w przypadku wyboru opcji „zakupy bez rejestracji”. W przypadku niepodania przez Kupującego adresu poczty elektronicznej, Zamówienie będzie realizowane zgodnie z danymi przekazanymi konsultantowi podczas rozmowy telefonicznej. W takiej sytuacji, Kupujący ma możliwość weryfikacji statusu Zamówienia wyłącznie poprzez kontakt z infolinią.

5.       Jeżeli właściwości techniczne użytego środka porozumiewania się na odległość wykorzystanego do złożenia Zamówienia ograniczają rozmiar możliwych do przekazania informacji lub czas na ich przedstawienie, Sprzedający przekaże Konsumentowi przed zawarciem Umowy co najmniej informacje dotyczące głównych cech świadczenia, oznaczenia Sprzedającego, łącznej ceny lub wynagrodzenia, prawa odstąpienia od Umowy, czasu trwania Umowy, a jeżeli Umowa została zawarta na czas nieoznaczony także sposobu i przesłanek jej wypowiedzenia. Pozostałe informacje zostaną przekazane Konsumentowi w sposób odpowiadający rodzajowi użytego środka porozumiewania się na odległość, w sposób czytelny i wyrażonych prostym językiem.   

6.       W przypadku wyrażenia przez Kupującego stosownej zgody (tj. zgody na tzw. marketing bezpośredni) Sprzedający może kontaktować się z nim telefonicznie w celu zawarcia określonej Umowy sprzedaży.

7.       W przypadku telefonicznego skontaktowania się Sprzedającego z Konsumentem w celu zawarcia Umowy sprzedaży, Sprzedający poinformuje Konsumenta o tym celu, podając identyfikujące go dane oraz dane identyfikujące osobę, w imieniu której telefonuje. W przypadku propozycji zawarcia Umowy sprzedaży przez telefon, Sprzedający potwierdzi treść proponowanej Umowy na papierze lub innym trwałym nośniku. Oświadczenie Konsumenta o zawarciu Umowy sprzedaży będzie skuteczne, jeżeli zostanie ono utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku po otrzymaniu potwierdzenia Sprzedającego.

8.       W przypadku zawarcia Umowy sprzedaży, Sprzedający wystawia imienny dowód zakupu (fakturę), bądź paragon fiskalny. Podczas składania Zamówienia, Kupujący jest zobowiązany do podania danych niezbędnych do wystawienia dowodu zakupu zgodnych ze stanem faktycznym.

9.       Warunkiem realizacji Zamówienia przez Sprzedającego jest prawidłowe wypełnienie przez Kupującego Formularza Zamówienia bądź podanie przez telefon,  drogą elektroniczną lub osobiście prawidłowych i niezbędnych danych, którymi w zależności od sytuacji będą w szczególności imię i nazwisko lub nazwa Kupującego, adres wysyłki, numer telefonu i adres poczty elektronicznej. W przypadku gdy podane dane będą niekompletne, Sprzedający dołoży starań w celu uzyskania ich od Kupującego z wykorzystaniem podanych przez niego danych kontaktowych. Jeśli kontakt z Kupującym nie będzie możliwy, Sprzedający ma prawo anulowania Zamówienia w terminie [….].

10.    Po złożeniu Zamówienia, Sprzedający wysyła drogą elektroniczną wiadomość potwierdzającą przyjęcie Zamówienia do realizacji, zawierającą dalsze instrukcje postępowania, które są uzależnione od wybranego przez Kupującego sposobu odbioru i płatności.

11.    Umowa sprzedaży zostaje zawarta w momencie: 

a)       otrzymania przez Kupującego wiadomości wysłanej drogą elektroniczną o przyjęciu Zamówienia do realizacji – w przypadku Zamówienia składanego za pośrednictwem Sklepu Internetowego lub poprzez pocztę elektroniczną,

b)       w trakcie rozmowy telefonicznej, po potwierdzeniu wszystkich warunków Zamówienia – w przypadku Zamówienia za pośrednictwem infolinii,

c)       na zasadach określonych w regulaminie Allegro – w przypadku Zamówienia składanego za jego pośrednictwem,

d)       złożenia dwóch zgodnych oświadczeń woli Sprzedającego i Kupującego – w przypadku Umowy zawieranej w Sklepie Stacjonarnym.

12.    W przypadku Umów sprzedaży zawieranych na odległość z Konsumentem, Sprzedający przekazuje potwierdzenie zawarcia takiej Umowy na trwałym nośniku, najpóźniej w chwili dostarczenia Towaru.

 

§ 7. FORMY PŁATNOŚCI. 

1.       Możliwe formy płatności są uzależnione od zawartości Zamówienia oraz wybranego przez Kupującego sposobu jego dostawy.

2.       W przypadku Zamówienia złożonego za pośrednictwem Sklepu Internetowego dostępność form płatności widoczna jest dla Kupującego podczas procesu jego składania.

3.       Forma płatności zostaje każdorazowo, indywidualnie ustalona z Kupującym w przypadku:

a)       Zamówień telefonicznych – podczas rozmowy z konsultantem pracującym na infolinii,

b)       Zamówień składanych za pośrednictwem poczty elektronicznej – Kupujący po złożeniu Zamówienia, otrzymuje wiadomość, zawierającą informację z dostępnymi dla tego Zamówienia formami płatności, na podstawie której dokonuje wyboru.

4.       Sprzedający oferuje następujące formy płatności:

a)       przedpłatę na konto – tj. przelew zwykły,

b)       płatności online – tj. wpłatę za pomocą transakcji elektronicznej,

c)       płatność za pobraniem – tj. płatność przy odbiorze przesyłki,

d)       płatność gotówką przy odbiorze osobistym.

5.       W przypadku wyboru opcji przedpłaty na konto, Kupujący samodzielnie dokonuje zapłaty ceny za Zamówienie przez wpłatę określonej sumy pieniężnej na numer rachunku bankowego Sprzedającego. Otrzymanie przez Sprzedającego pełnej ceny za Zamówienie jest warunkiem koniecznym do rozpoczęcia jego realizacji. W celu uprawnienia realizacji Zamówienia zaleca się podanie przez Kupującego w tytule wpłaty: imienia i nazwiska lub firmy, a także numeru Zamówienia.

6.       Płatności online obsługiwane są przez Operatora płatności online. Bezpieczeństwo funkcjonowania bramki płatniczej iMoje zapewnia certyfikat PCI DSS. W przypadku wyboru opcji płatności online, Sprzedający przekaże Kupującemu bezpośredni link do strony serwisu płatniczego, który umożliwi dokonanie zapłaty za pomocą:

a)       szybkiego przelewu, tj. płatności realizowanej przez autoryzację w bankowości internetowej Kupującego (zapewnionej przez odpowiednią wtyczkę),

b)       błyskawicznej płatności BLIK,

c)       kart płatniczych VISA oraz Mastercard,

d)       portfeli elektronicznych – Google Pay oraz Apple Pay.

7.       W przypadku wyboru opcji płatności za pobraniem lub płatności gotówką przy odbiorze osobistym, Kupujący jest zobowiązany do dokonania płatności przy odbiorze Zamówienia. W przypadku zawierania Umowy sprzedaży w Sklepie Stacjonarnym, Kupujący jest zobowiązany do dokonania płatności przy stanowisku płatniczym przed opuszczeniem Sklepu Stacjonarnego.

8.       W przypadku wszelkich płatności elektronicznych, bądź dokonywanych przelewem, Kupujący jest zobowiązany do dokonania płatności w terminie 7 dni od dnia zawarcia Umowy sprzedaży. W przypadku nie dokonania płatności we wskazanym terminie, Sprzedający ma prawo anulować Zamówienie.

9.       W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Kupującego kartą płatniczą, Sprzedający dokona zwrotu środków na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej w terminie […].

10.    W wypadku Kupujących, niebędących Konsumentami, Sprzedający ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo w części i to niezależnie od wybranego przez Kupującego sposobu płatności.

§ 8. WARUNKI REALIZACJI ZAMÓWIENIA. DOSTAWA I TRANSPORT.

1.       Zamówienia realizowane są od poniedziałku do piątku.

2.       Czas realizacji Zamówienia, w szczególności czas jego wysyłki, jest uzależniony od wybranego przez Kupującego sposobu płatności. W przypadku wyboru przez Kupującego:

a)       płatności za pobraniem oraz płatności gotówką przy odbiorze osobistym – Towar wysyłany jest niezwłocznie po potwierdzeniu realizacji Zamówienia przez Sprzedającego,

b)       płatności przelewem zwykłym/płatności online – Towar wysyłany jest niezwłocznie po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedającego i potwierdzeniu realizacji Zamówienia przez Sprzedającego.

3.       Dostawy realizowane są na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej oraz za granicą.

4.       Sprzedając oferuje następujące sposoby dostawy lub odbioru Zamówienia:

a)       odbiór osobisty w Sklepie Stacjonarnym,

b)       przesyłkę kurierską oraz przesyłkę kurierską pobraniową,

c)       przesyłkę pocztową oraz przesyłkę pocztową pobraniową,

d)       paczkomaty.

5.       Sprzedający zastrzega, że w przypadku konkretnych Zamówień mogą być udostępnione tylko wybrane sposoby dostawy z uwagi na gabaryty i wagę zamawianych Towarów.

6.       Dostawa Zamówień jest odpłatna, chyba że Umowa sprzedaży stanowi inaczej. Odbiór osobisty Towarów jest bezpłatny. Koszty dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) ponosi Kupujący i są one doliczane do kosztów Zamówienia.

7.       W przypadku opcji przesyłki „za pobraniem” do ogólnej sumy transakcji dodatkowo naliczana jest opłata w wysokości 3,00 zł (słownie: trzy złote). Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany tej kwoty, z zastrzeżeniem, że każdorazowo kwota ta będzie widoczna podczas składania Zamówienia. 

8.       Sprzedający podaje przewidywany czas dostawy w wiadomości wysłanej Kupującemu drogą elektroniczną, potwierdzającej złożenie Zamówienia, a w przypadku Zamówienia telefonicznego podczas rozmowy z konsultantem.

9.       Jeżeli realizacja dostawy nie będzie możliwa z powodów leżących po stronie Kupującego, przede wszystkim z powodu nieobecności w miejscu odbioru osoby uprawnionej do odebrania Zamówienia, bądź też nieposiadania odpowiedniej i odliczonej kwoty do zapłaty pełnej ceny za Zamówienie, pozostawiona zostanie informacja o alternatywnym miejscu i czasie, w którym można odebrać Zamówienie.

10.    W wypadku nieskutecznej próby doręczenia Zamówienia, zostanie ono zwrócone do magazynu Sprzedającego. Ponowne dostarczenie Zamówienia będzie możliwe wyłącznie po dokonaniu przez Kupującego zapłaty za Towar (o ile nie zostało to uczynione wcześniej), oraz kosztów przesyłki w dwie strony (tj. kosztów powrotu Zamówienia do magazynu i jego ponownego dostarczenia do Kupującego), rozumianych jako uzasadnione koszty poniesione przez Sprzedającego z tytułu nienależytego wykonania Umowy sprzedaży przez Kupującego.

11.    W razie dostarczenia Zamówienia do Kupującego, niebędącego Konsumentem za pośrednictwem przewoźnika, Kupujący niebędący Konsumentem zobowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Towaru, zobowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.

12.    Sprzedający zaleca, aby Konsumenci w momencie odbioru Zamówienia zwrócili uwagę na stan zewnętrzny doręczanej im przesyłki. W przypadku stwierdzenia widocznych uszkodzeń mechanicznych lub innych niepokojących zastrzeżeń, co do stanu opakowania (w tym także zabezpieczeń przesyłki), Sprzedający rekomenduje Konsumentom, aby odmówili przyjęcia przesyłki. W przypadku, gdy stan zewnętrzny przesyłki nie budzi jakichkolwiek zastrzeżeń, zaleca się aby Konsumenci w obecności osoby dostarczającej przesyłkę sprawdzili jej zawartość. W sytuacji jakichkolwiek uwag, co do stanu technicznego, wizualnego, czy kompletności odbieranego Zamówienia należy sporządzić protokół szkody. Drukami niezbędnymi do sporządzania protokołu szkody winna dysponować osoba dostarczająca przesyłkę. W protokole szkody należy podać, w szczególności datę, godzinę doręczenia oraz opisać stwierdzone uszkodzenia lub braki Zamówienia, bądź opakowania, a następnie podpisany protokół przesłać do Sprzedającego na adres do korespondencji i/lub drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej.

13.    W przypadku jakiejkolwiek reklamacji dostawy i/lub Zamówienia, zaleca się o takim zdarzeniu, bezzwłocznie powiadomić Sprzedającego za pośrednictwem poczty elektronicznej: reklamacje@agricola.com.pl, bądź za pośrednictwem infolinii.

14.    Odpowiedzialność Sprzedającego nie dotyczy działań lub zaniechań podmiotów trzecich, w  tym dostawców, kurierów lub innych, za których działania lub zaniechania Sprzedający nie odpowiada. W zakresie korzyści i ciężarów wraz z niebezpieczeństwem przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru/Zamówienia przechodzą one na Kupującego, niebędącego Konsumentem, z chwilą jego powierzenia przez Sprzedającego przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju, celem dostarczenia do Kupującego, niebędącego Konsumentem. Sprzedający w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za działanie lub zaniechanie przewoźnika, w szczególności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Zamówienia powstałego od momentu przyjęcia Zamówienia do przewozu, aż do wydania go Kupującemu, niebędącemu Konsumentem.

§ 9. REKLAMACJE.

1.       Każdy Usługobiorca ma prawo do złożenia reklamacji dotyczącej Usług świadczonych przez Usługodawcę drogą elektroniczną, w tym również związanej z działaniem i funkcjonowaniem Sklepu Internetowego.

2.       Usługobiorca może składać reklamację:

a)       drogą elektroniczną na adres: hydarulika@agricola.com.pl,

b)       pocztą tradycyjną, listem wysłanym na adres siedziby Usługodawcy,

c)       za pośrednictwem infolinii, w godzinach jej pracy.

3.       W składanych reklamacjach zaleca się, w szczególności podanie:

a)       adresu poczty elektronicznej, przy czym Usługobiorca, który posiada Konto, powinien w miarę możliwości podać adres poczty elektronicznej, którym posługiwał się podczas jego rejestracji.

b)       danych identyfikacyjnych i kontaktowych składającego reklamację (tj. imienia i nazwiska, bądź firmy),

c)       daty zgłoszenia,

d)       opisu i informacji dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju wystąpienia problemów w działalności Sklepu Internetowego, funkcjonalności Sklepu Internetowego czy innych Usług świadczonych drogą elektroniczną,

e)       żądania (np. prawidłowego działania określonych Usług, usunięcia błędów).

4.       W przypadku, gdy podane w reklamacji informację są niepełne, Usługodawca przed rozpatrzeniem reklamacji ma prawo zwrócić się do Usługobiorcy o ich uzupełnienie, jeśli jest to konieczne do jej prawidłowego rozpatrzenia.

5.       Odpowiedź na zgłoszoną reklamację zostanie udzielona przez Usługodawcę:

     a)      drogą elektroniczną na wskazany przez Usługobiorcę w reklamacji adres poczty elektronicznej, lub

    b)      pocztą tradycyjną na wskazany przez Usługobiorcę w reklamacji adres korespondencyjny.

6.       Usługodawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Brak odpowiedzi w terminie wskazanym w zdaniu poprzednim, oznacza iż Usługodawca uznał reklamację.

 

§ 9A. ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAJĄCEGO ZA ZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ. RĘKOJMIA. GWARANCJA.

1.       Każdy Towar zakupiony w Sklepie Sprzedającego jest fabrycznie nowy.

2.       Sprzedający ponosi przed Konsumentem lub Przedsiębiorcą Indywidualnym odpowiedzialność za zgodność Towaru z Umową sprzedaży na zasadach określonych w Rozdziale 5a Ustawy o prawach konsumenta. Wyciąg z przepisów regulujących odpowiedzialność Sprzedającego za zgodność Towaru z Umową stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu.

3.       Sprzedający ponosi odpowiedzialność przed Konsumentem lub Przedsiębiorcą Indywidualnym za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedającego, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.

4.       Odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi (art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego), za wady Towaru wobec Kupujących będących Przedsiębiorcami jest całkowicie wyłączona.

5.       Towary są objęte dobrowolną ochroną gwarancyjną, jeżeli została im ona przyznana przez Gwaranta.

6.       Czas trwania gwarancji, jeżeli została przyznana przez Sprzedającego wynosi co do zasady rok, licząc od dnia w którym wydano Towar Kupującemu, chyba że co innego wynika z oświadczenia gwarancyjnego.

7.       W przypadku jeśli zakupiony Towar:

a)       okaże się niezgodny z oświadczeniem gwarancyjnym, Kupujący ma prawo skorzystać ze świadczeń gwarancyjnych na zasadach określonych w takim oświadczeniu (dotyczy wyłącznie Towarów objętych gwarancją),

b)       okaże się niezgodny z Umową sprzedaży, Konsument, a także Przedsiębiorca Indywidualny, ma prawo skorzystać z uprawień wynikających z Ustawy o prawach konsumenta.

8.       Uprawnienia gwarancyjne oraz z tytułu niezgodności Towaru z Umową sprzedaży są od siebie niezależne.  

9.       Podstawą złożenia reklamacji z tytułu gwarancji lub niezgodności Towaru z Umową sprzedaży jest dowód zakupu (tj. m.in. paragon, faktura, wydruk z terminala płatniczego, wyciąg z konta bankowego).

10.    Kupujący może składać reklamacje z tytułu gwarancji lub niezgodności Towaru z Umową sprzedaży:

a)       drogą elektroniczną na adres: reklamacje@agricola.com.pl,

b)       pocztą tradycyjną, listem wysłanym na adres siedziby Sprzedającego,

c)       osobiście w siedzibie Sprzedającego.

11.    W celu usprawnienia i przyspieszenia procedury reklamacyjnej, zaleca się skorzystanie z Formularza Reklamacyjnego, udostępnionego przez Sprzedającego na stronie Sklepu Internetowego. Formularz Reklamacyjny stanowi również Załącznik nr 2 do Regulaminu.

12.    Jeżeli Kupujący nie korzysta z Formularza Reklamacyjnego, zaleca się, aby w piśmie reklamacyjnym zostały w szczególności podane: 

a)       adres poczty elektronicznej, przy czym Kupujący, który posiada Konto, powinien w miarę możliwości podać adres poczty elektronicznej, którym posługiwał się podczas rejestracji Konta,

b)       dane identyfikacyjne i kontaktowe składającego reklamację (tj. imię i nazwisko, bądź firma),

c)       data zgłoszenia,

d)       opis i informację dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i data wystąpienia wad, bądź niezgodności Towaru z Umową,

e)       żądania (tj. tego, czego Kupujący się domaga – np. wymiana, naprawa, obniżenie ceny, odstąpienie od Umowy – w zależności od przyznanych mu uprawnień).

13.    Postanowienia §9 ustępów 4, 5 i 6 stosuje się odpowiednio do składania reklamacji w trybie opisanym w niniejszym paragrafie.

14.    Dostarczane przez Sprzedającego Towary należy wykorzystywać wyłącznie zgodnie z ich przeznaczeniem. Wszelkie prace montażowe może wykonać tylko przeszkolony, fachowy personel. Z instrukcją montażu dostarczane są wyłącznie Towary, wobec których można tego racjonalnie oczekiwać. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za błędne zrozumienie i samodzielne wadliwe zastosowanie przez Kupującego lub Przedsiębiorcę Indywidualnego instrukcji montażu.

15.    W przypadku wykonywania przez Kupującego uprawnień wynikających z gwarancji, jeżeli została ona przyznana, Kupujący powinien dostarczyć Towar do miejsca wskazanego w gwarancji lub do miejsca, w którym rzecz została wydana przy udzieleniu gwarancji, chyba ze z okoliczności wynika, iż wada powinna być usunięta w miejscu, w którym rzecz znajdowała się w chwili ujawnienia wady. Koszty dostarczenia rzeczy przez Kupującego obciążają Gwaranta. Gwarant jest zobowiązany do pokrycia kosztów dostarczenia Towaru, o którym mowa w zdaniu poprzednim, wyłącznie w sytuacji, gdy są to ekonomicznie uzasadnione koszty.

16.    W przypadku wykonywania przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę Indywidualnego uprawnień wynikających z tytułu niezgodności Towaru z Umową sprzedaży, Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny nie ponosi żadnych kosztów wynikających z tytułu takiej reklamacji. Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny jest zobowiązany wyłącznie do udostępnienia reklamowanego Towaru Sprzedającemu, Sprzedający natomiast zobowiązany jest do odebrania tego Towaru na swój koszt.

17.    Szczegółowe informację na temat przeprowadzania procedury reklamacyjnej Towaru uzyskać można kontaktując się z infolinią Sprzedającego.

§ 9B. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE WYŁĄCZNIE PRZEDSIĘBIORCÓW.

1.       Odpowiedzialność Sprzedającego w stosunku do Kupującego będącego Przedsiębiorcą bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy sprzedaży.

2.       Sprzedającemu przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Kupującym będącym Przedsiębiorcą w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Odstąpienie do Umowy sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Kupującego żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedającego.

 

§ 10. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY.

1.       Postanowienia niniejszego paragrafu stosuje się wyłącznie do Umów, w których Kupującym jest Konsument albo Przedsiębiorca Indywidualny.

2.       Konsumentowi, a także Przedsiębiorcy Indywidualnemu przysługuje prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży oraz Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, zawartej na odległość bez podawania przyczyny.

3.       Odstąpienie dokonywane jest przez złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.

4.       Termin na odstąpienie od Umowy wynosi 14 dni kalendarzowych liczonych zgodnie z ust. 6 poniżej. Do zachowania tego terminu wystarczające jest wysłanie oświadczenia przed upływem tego terminu.

5.       W przypadku odstąpienia od Umowy uważa się ją za niezawartą.

6.       Bieg terminu, o którym mowa powyżej, co do zasady, rozpoczyna się:

a)       w przypadku Umów sprzedaży – od dnia wydania/dostarczenia Konsumentowi lub Przedsiębiorcy Indywidualnemu Towaru; z zastrzeżeniem że jeżeli Umowa obejmuje wiele Towarów, dostarczanych osobno, partiami lub w częściach, termin biegnie od dnia dostawy ostatniego Towaru, partii lub części. ,

b)       w przypadku Umów o świadczenie usług drogą elektroniczną – od dnia zawarcia Umowy.

7.       Sprzedający zaleca skorzystanie z gotowego, opracowanego przez siebie dokumentu odstąpienia od Umowy, dostępnego na stronie Sklepu Internetowego. Nie jest to jednak obligatoryjne i nie wpływa na skuteczność złożonego oświadczenia. Formularz zwrotu oraz formularz zwrotu i wymiany Towaru stanowią Załączniki nr 3 i 4 do Regulaminu.

8.       Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy należy przekazać Sprzedającemu:

a)       drogą elektroniczną na adres: reklamacje@agricola.com.pl,

b)       pocztą tradycyjną, listem wysłanym na adres jego siedziby, z dopiskiem „zwrot towaru”.

9.       W przypadku wysłania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy drogą elektroniczną, Sprzedający niezwłocznie przesyła na adres poczty elektronicznej Konsumenta lub Przedsiębiorcy Indywidualnego potwierdzenie odebrania takiego oświadczenia.

10.    Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny, ma prawo do odstąpienia od Umowy bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem następujących kosztów w związku z Umową sprzedaży:

a)       dodatkowych koszów poniesionych w związku z wyborem sposobu dostarczenia Towaru innego niż najtańszy, zwykły sposób jego dostarczenia, oferowany przez Sprzedającego,

b)       bezpośrednich kosztów zwrotu Towaru (kosztów wysyłki towaru), w tym samodzielnego dojazdu do Sprzedającego w celu zwrotu Towaru.

11.    Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny jest obowiązany zwrócić Towar Sprzedającemu niezwłocznie, tj. nie później niż w terminie 14 dni licząc od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania tego terminu wystarczy odesłanie Towaru przed upływem terminu. Towar zwrócić można także osobiście, lub przekazując go do odbioru osobie upoważnionej przez Sprzedającego.

12.    Sprzedający nie przyjmuje przesyłek za pobraniem.

13.    Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny nie może odstąpić od Umowy sprzedaży, jeśli jej przedmiotem jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub Przedsiębiorcy Indywidualnego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. Dotyczy to w szczególności Towarów, które są modyfikowane na rzecz Kupującego lub produkowane od podstaw zgodnie z jego zamówieniem.

14.    Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będącego wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonalności. Jednocześnie, Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny ponosi odpowiedzialność za zapakowanie i wybór takiego sposobu zwrotu Towaru, aby dotarł on do Sprzedającego w stanie nienaruszonym, w szczególności w stanie niepogorszonym i niezniszczonym.

15.    Sprzedający, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy Indywidualnego o odstąpieniu od Umowy, zwróci mu wszystkie dokonane płatności, z zastrzeżeniem ustępu 10.

16.    Sprzedający dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie będzie wiązał się dla niego z żadnymi kosztami.

17.    Jeżeli Sprzedający nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta lub Przedsiębiorcy Indywidualnego, może wstrzymać się ze zwrotem otrzymanych płatności do czasu otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę Indywidualnego dowodu jego odesłania – w zależności, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

18.    Szczegółowe informację na temat przeprowadzania procedury zwrotu Towaru uzyskać można kontaktując się z infolinią Sprzedającego.

§ 11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.

1.       Sprzedający przetwarza dane osobowe Kupującego w związku z korzystaniem przez Kupującego z funkcjonalności Sklepu Internetowego. Szczegółowe informacje w zakresie przetwarzania danych osobowych określone zostały w dokumencie: „Polityka Prywatności” – udostępnionym na stronie Sklepu Internetowego.

2.       Sprzedający publikuje wszystkie Towary, nazwy i znaki handlowe wyłącznie w celach identyfikacyjnych, co oznacza że mogą być one zastrzeżone znakami towarowymi odpowiednich właścicieli.  

3.       W przypadku jakichkolwiek rozbieżności w zakresie cen prezentowanych w poszczególnych Sklepach Sprzedającego – ceny Towarów, widniejące w konkretnym Sklepie Internetowym obowiązują wyłącznie przy składaniu Zamówień za jego pośrednictwem. W przypadku dokonywania Zamówień za pomocą środków porozumiewania się na odległość (telefonicznie, lub poprzez pocztę elektroniczną) obowiązują ceny każdorazowo ustalone pomiędzy przedstawicielem Sprzedającego, a Kupującym. W Sklepie Stacjonarnym  oraz na Allegro, obowiązują ceny w nich określone. 

4.       Sprzedający dokłada wszelkich starań, aby informacje dotyczące prezentowanych przez niego Towarów były zgodne z danymi katalogowymi producentów.

5.       Zdjęcia Towarów mogą odbiegać od ich rzeczywistego wyglądu ze względu na indywidualne ustawienia sprzętu Kupującego (dotyczy to w szczególności takich parametrów jak kolor, czy proporcje Towaru).

6.       Wszelkie zdjęcia Towarów, a także ich opisy stanowią własność Sprzedającego. Kopiowanie i wykorzystywanie tych treści bez wiedzy Sprzedającego jest zabronione.

7.       Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek problemy techniczne, bądź ograniczenia techniczne występujące w sprzęcie komputerowym, urządzeniu końcowym, systemie teleinformatycznym oraz infrastrukturze telekomunikacyjnej, z których korzysta Kupujący, a które uniemożliwiają mu poprawne korzystanie ze Sklepu Internetowego, bądź poszczególnych Usług świadczonych drogą elektroniczną.

8.       W sprawach nie uregulowanych Regulaminem zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa. Prawem właściwym dla stosunków prawnych, do których zastosowanie mają postanowienia Regulaminu jest prawo polskie.

9.       Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu zostanie uznane za nieważne lub niewykonalne nie będzie to miało wpływu na pozostałe postanowienia.

10.    Postanowienia Regulaminu nie wyłączają ani nie ograniczają jakichkolwiek praw Kupujących, będących Konsumentami, lub Przedsiębiorcami Indywidualnymi, przysługujących im na mocy powszechnie i bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności Ustawy o prawach konsumenta. W przypadku sprzeczności postanowień Regulaminu z tymi przepisami, pierwszeństwo mają zawsze przepisy powszechnie i bezwzględnie obowiązującego prawa.

11.    Sprzedający nie stosuje indywidualnego dostosowywania cen na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji.

 

§ 13. WEJŚCIE W ŻYCIE I ZMIANY REGULAMINU.

1.       Regulamin obowiązuje od dnia 25.07 2023r.

2.       Do Zamówień złożonych przed wejściem w życie zmian Regulaminu, stosuje się postanowienia Regulaminu w brzmieniu obowiązującym w chwili złożenia Zamówienia.

3.       Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu, w szczególności w przypadku zmiany funkcjonalności Sklepu oraz zmiany przepisów powszechnie obowiązującego prawa. O każdej zmianie Regulaminu Sprzedający powiadomi Kupujących, którzy posiadają Konto na 14 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu, za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną na podany przez Kupującego w ramach Konta adres poczty elektronicznej. W razie, gdy Kupujący nie zaakceptuje nowej treści Regulaminu, obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedającego w terminie 14 dni od dnia otrzymania wiadomości, co skutkuje rozwiązaniem Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.

4.       Załącznikami do Regulaminu są:

a)       Załącznik nr 1 – Wyciąg z Ustawy o prawach konsumenta.

b)       Załącznik nr 2 – Formularz Reklamacyjny.

c)       Załącznik nr 3 – Formularz zwrotu.

d)       Załącznik nr 4 – Formularz zwrotu i wymiany.